lördag 25 april 2015

Prinsessan på ärten.

På senare år har jag fått väldigt ömtåliga fötter. De tål ingenting, krämpar och värker för minsta lilla. Annat var det förr i tiden, då kunde jag springa i höga klackar tvärsöver stan.

Men det var då. Nu har jag drabbats av kollapsat fotvalv, degenererade fettkuddar, hallux valgus och slutligen, som kronan på verket, la pièce de résistance: inflammerad slemsäck. Denna senaste åkomma är resultatet av en något för trång vänsterstövel. Trots att stöveln i övrigt varit bekväm och inte skavt har alltså detta minimala tryck resulterat i en enormt smärtsam och skrymmande svullnad.

Mina försök att medelst filtkuddar bädda in denna svullnad för att minska trycket har visat sig fruktlösa. Förmodligen är det min förnäma härkomst som resulterat i extra ömtålig hud och kropp (och själ). Precis som för prinsessan på ärten så är det ju bara ÄKTA prinsessor som är så känsliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar